Hoofdtrainer Leo Beckers neemt de jeugd onder zijn vleugels Hoofdtrainer Leo Beckers neemt de jeugd onder zijn vleugels

Hoofdtrainer Leo Beckers neemt de Jeugd van FC Geleen Zuid onder zijn vleugels.

De jeugdspelers van FC Geleen Zuid willen hun prestaties verbeteren in samenwerking met Sportvision door te trainen onder supervisie van Leo Beckers. Dit wordt uitgevoerd door personal trainer Ralph den Rooijen, oud voetballer.
(Foto William Niessen, Leo Beckers, Luc Leclerq, Theodorus Xanthopoulos, Eneriko Gjermeni en Ralph den Rooijen)

Wat is training eigenlijk?
Training is doelbewust, systematisch geleidelijk in zwaarte toenemende functionele belasting met het doel om het prestatievermogen te vergroten!

De Voordelen waarom fitness zo goed samen gaat met voetbal zijn:
Het werkt blessure preventief.
Je krijgt er een betere bekkencontrole door, iedere beweging van een voetballer komt vanuit zijn bekken.
De oefeningen zijn spierversterkend, je lenigheid en de basisconditie worden vergroot.
Niet te vergeten dat je er een betere romp stabilisatie aan overhoud.
Doortrainen in de zomer- en winterstop!!!

Training is altijd specifiek. Je verbetert datgene wat je wilt trainen. Als je krachttraining alleen met je benen doet worden je armen niet sterker. Houd je het bij rustige cardiotraining dan neemt de explosiviteit (sprinten) niet toe. Er dient dus rekening gehouden te worden met welke sport je uitoefent.
Wie gewicht training wil gebruiken als ondersteuning voor een bepaalde sport, bijvoorbeeld bij het voetballen, moet de gewicht training geheel ondergeschikt maken aan en afstemmen op de sport in kwestie. Dat heet dan 'sport specifieke krachttraining'.

Om te voorkomen dat je prestaties terugvallen dienen alle belangrijke componenten regelmatig getraind of zelfs verbeterd te worden.
Als de trainingsprikkel steeds hetzelfde is zal je eerst wat vooruit gaan maar daarna blijf je op een gelijk niveau.
Kortom, de belasting dient geleidelijk (progressief) opgeschroefd te worden (no gain without pain).

'Verandering van spijs doet eten'. Dit principe heeft betrekking op verschillende aspecten. Allereerst moet er variatie zijn in omvang en intensiteit van je training. Zware en lichte trainingen moeten elkaar afwisselen. De aandacht dient afwisselend gelegd te worden op verschillende prestatie relevante eigenschappen. Niet alleen uit fysiologisch oogpunt, maar vooral uit psychologisch oogpunt
is afwisseling belangrijk.

Krijg je er ook zin in? Dan ben je altijd welkom aan een speciaal tarief, enkel voor jeugdspelers van onze vereniging!
Er is ook een speciale kids afdeling voor kinderen onder de 12 jaar!
Ik daag je uit, waar blijven jullie!

Aanmelden kan via ralph@sportvision-geleen.nl


Naar het nieuwsarchief
Afgelastingen

Wedstrijden:

Kijk bij het wedstrijdprogramma voor afgelastingen van wedstrijden

Trainingen:

Geen bijzonderheden.

Clubkleding Clubkleding
Facebook
FC Geleen-Zuid